ال ای دی تراپی
نوشته شده توسط : mehdi

ال ای دی تراپی یا نور درمانی پوست چیست؟

برای ترمیم و جوان سازی پوست صورت و بدن از روش ال ای دی تراپی (نور درمانی) استفاده می کنند. ال ای دی تراپی یک روش جدید، غیر تهاجمی و بدون درد است. به همین علت بسیاری از افراد این روش را بر می گزینند.

نحوه کارکرد اِل ای دی تراپی چگونه است؟

طول موج های مختلف نور در چراغ های LED از جمله آبی و قرمز در عمق های مختلف به پوست نفوذ می کنند. این نفوذ ممکن است باعث ایجاد فرآیندهای بیولوژیکی شود که به جوان سازی و بهبود پوست کمک می کند.

تاریخچه دستگاه ال ای دی تراپی

LED ها از دهه 1960 وجود داشته اند، اما اخیراً به عنوان درمان پوستی مورد استفاده قرار می گیرند. طول موج های مختلف طیف نور مرئی، مربوط به رنگ های مختلف نور LED است و تا عمق مختلفی به پوست نفوذ می کند. بسته به میزان نفوذ عمیق آن ها، تصور می شود که چراغ های LED اثرات بیولوژیکی متفاوتی دارند.

کاربرد نورهای آبی و قرمز

غالباً از نور آبی و قرمز برای مقابله و درمان آکنه استفاده می شود، نور آبی همچنین ممکن است باکتری های ایجاد کننده آکنه معروف به Cutibacterium acnes را از بین ببرد و نور قرمز التهاب و قرمزی را هدف قرار می دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تأیید موثر بودن این چراغ ها و نتایج ماندگار لازم است.

کاربرد نور آبی

  • کارشناسان معتقدند که نور LED آبی، باعث کاهش فعالیت غدد چربی (غدد کوچک تولید چربی در پوست) می شوند. این کاهش فعالیت باعث می شود، غدد چربی کمتری تولید کنند و احتمالاً علائم آکنه را بهبود بخشند.
  • نور آبی هم چنین ممکن است نوعی باکتری را که با ایجاد التهاب در آکنه نقش دارد، از بین ببرد.

 

کاربرد نور قرمز

  • متخصصان بر این باورند که نور قرمز ال ای دی ها بر روی سلول های فیبروبلاست که در تولید کلاژن ها موثر هستند، اثر می گذارد (کلاژن یک پروتئین در پوست و سایر بافت های همبند می باشد که در بهبود پوست نقش دارد) و التهاب پوست را کاهش می دهد.
  • هم چنین برخی مطالعات نشان می دهد که نور قرمز ممکن است به بازیابی مو برای کسانی که دچار آلوپسی آندروژنتیک یا ریزش موی مردانه و زنانه هستند کمک کند.



:: برچسب‌ها: دستگاه ال ای دی تراپی , ال ای دی تراپی , نور درمانی پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: